autismmottagningen

då ska vi ha först träffen på autismmottagningen då emiliya är med. tidigare har det bara varit jag och personal från habiliteringen och förskolepersonalen..
jag får hoppas att det går bra, det är lite jobbigt för den personen som skulle ha varit med på autismmottagningen är sjukskriven och då blev det den personal från förskolan som jag ej kommer överens med och har inte gjort under dessa två år som har gott för hon har alltid något och klanka ner på.. och jag känner att det är jobbigt att hon ska vara med.. och förra gången på mötet så blev det lite ord samman komster för hon tror att hon kan och vet allt.. och jag vet vell bäst hur mitt barn och reagerar och hon vet inte alls hur det är hemma hos mig fast hon tror det.. bara för att emiliya är på ett sätt på förskolan r det inte säkert det är så hemma. emiliya har svårt när det blir många och blir lite apatisk och stirrar bara ut i tomma intet men så är hon inte hemma med familjen men kan bli om det kommer många hem.. men denna personal tycker att det är svårt att komma i kontakt med emiliya.
men jag har pratat med hab personalen så det vet vad jag tycker om henne och berättat hur hon har hållt på och försökt trycka ner mig under 2 års tid så det skulle ha det i baktankarna för det är väldigt jobbigt.. för riktigt från början när jag skolade in mina barn var mycket som handlade om att jag var ung förälder och att jag måste behöva mer hjälp och jag tyckte inte det för jag klarar mig. sen var det att jag hade dåligt omdöme med att jag skaffade barn med barnens pappa.. och sedan har det kretsat att emiliya inte kan prata och inte säger något men hemma pratar hon och det har mina föräldrar kunnat intyga men denna personal säger nej så är det inte.. sen så tycker hon att fast jag har cancer ska jag kunna ha barnen  hemma och jag ska inte orka jobba och jag ska sluta vara så trött men hon fattar ingenting..

men ska försöka komma vidare och strunta i detta.. men det är svårt som att det kommer upp nya saker hela tiden.. men nu gör vi ett nytt försök ett leende på läpparna kanske hon blir snäll hon med..

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken människa.. Hon om någon borde ju kunna lyssna och förstå.. Bl.a vet väl alla som har barn eller jobbat med barn att barnen är på ett sätt på dagis/skola och på ett annat sätt hemma..



Hoppas det gått bra..



KramMia

2012-05-08 @ 17:17:05
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: sara

Mia! det är vädligt kämpigt för hon är så sjukt negativ så till och med personalen på habiliteringen reagerade

2012-05-08 @ 21:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0