fredagen är jobbig dag

i fredags var det en enormt jobbig dag.
vaknade kl 03.45 av att jag mådde så illa och sprang till toaletten och spydde och spydde och det var blod. men tog det lungt spydde lite till och iväg med barnen på dagis och sen hem och kräktes lite till och sedan från klockan 13.00 försökta jag få tag på akuten men det var omöjligt och jag blev svagare och svagare och till sist så hämtade jag barnen på dagis och körde hem det till mina föräldrar och gick till akuten. och där började man nysta i saker för inte bara med att jag spydde hade jag en huvudvärk som hade legat i sen 6 veckor tillbaka sen jag cyklade om kull för att det finns idioter som inte ska ha körkort som körde på min cykelkärra och jag slog om kull och slog i huvudet.. men för 3 veckor sen fick jag en brännande huvudvärk.. men på akuten gjorde det lite neurologiska tester och jag följde inte med som jag skulle och var yr.. det beställde en taxi och jag skulle in till ackis.. men skulle bara gå på toaletten och där spydde jag som en gris ner hela golvet och svimmade sen när jag vaknade till var det 3 sjuksköterskor och en läkare inne på toaletten och 2 ambulans personaler som föröker få i en nål i armen och efter 10-15 stick och det lyckades inte så gav det upp men då hade det spräckt 2 kärl och försökt få in nålen i nerven i högra armen.. så där är jag alldeles uppsvullen och blå grön och kraften i armen är låg..



men de satt stöd krage en hård jävel som jag tyckte var väldigt obehaglig och iväg emd ambulansen, en av killarna som jobbade på ambulansen jobbade i sthlm när jag bodde där och hämtade mig flera ggr under tiden jag väntade emiliya..

jag fortsatte och kräkas och läkarna talade om att det misstänkte att jag hade en hjärntumör.. och jag var jätte ororlig.. kommer in mitt under personalbytet*suck* men 10 minuter tog det sen skulle jag upp på CT-skalle(röntgen av huvudet), sedan skulle de röntgas av magen och ta massa prover och en elev skulle få testa sticka mig och läkaren sa du kommer aldrig att lyckas för det har stuckit så många ggr, men killen lyckades på första försöket..

kommer ner till ortoped och akuten och där placerar det mig precis vid receptionen.. och det var vell tur där fortsatte jag och spy och spy.. 3 spypåsar med blod.. 

men sen fick jag det glädjande beskedet det är ingen hjärntumör*jippi* vilken lättnad det var..

sen fick jag vänta på läkarna och det kunde inte hitta något först som sa varför jag hade ont eller kräktes.. men sen kom neurologen som hade läst av allt och det visade sig att det hade gått upp cancer partiklar upp i nervbanan upp emot huvudet som gjorde av ett sådant tryck..

så fick utskrivet primperan.. och sedan ska jag få en tid till sjukgymnastiken.. och en remiss till neurolog kliniken..

sedan ska mina nerver spolas rena och det kommer det att göra på KS i stockholm under hösten..

så jag fick sjukresor hem igen klockan 01.50 ungefär var jag hemma igen och helt slut och mådde inge bra.. men hem ska man från sjukhuset för varje pris enligt vissa läkare..

Kommentarer
Postat av: Mia

men herregud, kunde de inte haft kvar dig över natten när du var så dålig?? Hur tänker de...



Fy vad jag lider med dig :( Men skönt att det inte var en hjärntumör.. Hoppas du snart mår bättre av medicineringen..



Mängder av styrkekramar <3

Mia

2012-04-04 @ 10:16:35
URL: http://nattmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0