hemsjukvården

här sitter jag och tänkte lägga ett inlägg innan hemsjukvården kommer. har så fruktansvärt ont i ryggen och revbenen, så hemsjukvården kommer och ska ge mig en morffin spruta men det har 7 före mig och det trodde det skulle ta drygt 2 timmar.. och jag tycker dessa timmar går långsamt tycker till och med minutrar och sekundrar går sakta.. och smärtan är förjävlig denna jävla cancer håller på ta knäcken på mig jag vill bli frisk.. mitt tålamod börjar ta slut ang denna jävla plåga man får gå igenom är så förbaska trött på folk som skickar till mig, fy fan livet är skit för jag är förkyld och jag känner bara HÅLL KÄFTEN ni kan få byta med mig.. ni har ingen aning om hur det är att allt är skit och det känns som livet håller på rinner ifrån en.. sen vet jag att folk har det mycket värre än mig.. men en förkylning det är inte så farligt..

mitt hår har börjat falla med*suck* jag hoppas det bara är underhåret nu med..

ska jag skriva om lite annat med..
idag var jag på sista träffen inför detta jobb jag hade sökt och det gick jätte bra det är som elev assistent och idag fick jag träffa flickan och hennes föräldrar och det gick jätte bra och kändes jätte bra.. men som sagt så är det en tjej till som det nu ska välja emellan och det som ligger i minus åt mig är faktiskt det som betyder mest för mig och det är mina två underbara barn.. de är rädda att det kan bli mycket VAB.. men jag hoppas innerligt det väljer mig.. skulle ha fått besked av rektorn idag på eftermiddagen men han ringde och berättade att flickan och föräldrarna ville tänka över natten.. så jag ska få besked under morgon dagen..

det finns en sak som jag tänker på och det är att ingen där jag sökt jobb vet att jag har cancer och jag undrar vad de kommer att tycka om jag tappar håret för jag har bestämt mig för att jag bara kommer att använda sjal och ingen peruk under tiden för håret växer ju tillbaka men undra vad elever och lärare kommer att tycka.. men det får jag ta då.. just ikväll känns mycket jobbigt och jag känner mig svag och ledsen.. men jag kommer vell igen imorgon är det en ny dag och då blir det nya tag..

strax hoppas jag hemsjukvården kommer och jag kan få smärtlindring och sedan få ta min imovan och gå och lägga mig om jag kan sova.. men det går ganska fort för smärtlindringen som att det är sprutform..

Kommentarer
Postat av: Annelie

Tyvärr är det ju så Sara,, att vet man inget annat än förkylningar, värk osv så klagar man fåör det. Åså tänke rman inte just då på alla andra som har det värre, för det finns det alltid folk som har.

men, samtidigt så förstår jag ju din frustation när folk klagar över "bara det".

Jag hade en kompis en gång i tden (tyvärr så gick han bort i lekumi), han vart friskförklarad en gång emmelanåt,, så då frågade jag honom "då klagar du väl aldrig över huvudvärk", jo då Annelie sa han då,, jag glömmer jag också.



Ojjj... tufft gjort av dig att inte berätta att du har cancer.

Vadf gammal är flickan du eventuellt ska jobba med..??

Håller tummen.. // Kramen <3

2012-01-09 @ 23:47:24
URL: http://minegen65.blogspot.com
Postat av: Kickan Rönnqvist

Hoppas att hemsjukvården snart dyker upp ,så att du slipper plågas med dina smärtor, tycker verkligen synd om dig, du är en riktig kämpe, men kan förstå att det känns hopplöst emellan åt,tror att vi inte ens kan ana oss till hur du har det .....önskar dig och dina två sötnosar en fin dag i morgon......styrkekramar från Sjulsmark <3

2012-01-10 @ 00:05:03
Postat av: Marianne Karlsson

Jag kan bara hålla med Annelie i det hon skriver. Varje människa är sig själv närmast. Människan kan inte referera till mer än den smärtan hon upplevt själv. Så för en som bara har upplevt t.ex blindtarmssmärta kan bara referera till den smärtan som den värsta. Men som sagt det finns alltid de som har det värre. Men jag förstår din frustration när du själv kämpar mot outhärdlig smärta och genomgår en svår behandling. Att då höra folk klaga för "bagatellartade" sjukdomar är nog högst frustrerande. Jag tycker liksom Kickan synd om dig som ska behöva genomgå denna canser och den tuffa behandlingen för att bli frisk. Men du kämpar på utav tusan med en massa anant samtidigt som du genomgår cytostatikabehandling. Och du ska veta att jag beundrar dig för det. Skriver under på Kickans, "du är en kämpe"!!

Stor varm kram med styrka och kärlek från mig<3

2012-01-10 @ 09:59:43
Postat av: Annika N

Jobbigt för dej att ha så ont och att den där dumma cancern som kommer tillbaka. Önskar så att du blir frisk vännen...

Hoppas du får jobbet som du vill ha..



Många kramar till en riktig kämpe !!! Annika

2012-01-10 @ 19:02:05
URL: http://morsanibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0