från cellgiftsbehandling till strålning

i januari så rasade mitt liv lite att cellgifterna tog inte och jag skulle börja med strålning och det förändrade hela mitt liv.. för jag fick strålning 5 ggr och den tog så bra så jag blev sjukt pigg och allt var lysande men min oro för att jag skulle bli sjuk igen. men så hittade jag en artikel från USA att det har tagit fram en injektion som stoppar tumör bildning på exakt den diagnos jag har och den injektionen fick jag i februari och ska på måndag in och ta spruta 2 och jag har blivit så pigg och så att jag har börjat jobba igen..
men det som var jobbigaste med strålningen var att min hår föll av och jag mådde så sjukt illa hela tiden så jag trodde jag skulle dö.. men idag är jag så glad för att jag hittade denna injektion och fick ja av socialstyrelsen..


så här blev det när håret börjar komma tillbaka och jag är riktigt nöjd..

annars rullar mitt liv i ganska fort just nu, för förra fredagen började jag jobba på ett mer fysiskt arbete och det har inte jag gjort på 2 år och det funkar perfekt och trivs kanon. jag trodde aldrig det skulle kännas som en så stor lättnad att komma tillbaka och börja jobba, sen skulle det vara en dröm att få ett fast jobb men samtidigt som att jag vet att det är svårt som att jag ska gå på autismmottagningen från och med 16 april med min dotter. och det kommer göra att jag inte kommer att kunna jobba 2 dagar i veckan.. och jag har heltids vårdbidrag på henne så det funkar perfekt just nu i mitt liv att bara jobba som vikarie och hoppa in de dagar som passar och då kan man justera efter orken med..

annars så har jag sökt stödfamilj på barnen med imran inom SOL och med emiliya inom LSS och fick bådas beviljade.. så det är jätet skönt..

annars så började jag dejta en kille för 1 månad sen och det känns jätte bra så får vi se vad det leder till, han verkar super go och vi ska träffas imorgon en stund mellan mina injektionerna och när jag ska och ta proverna. han är super mysig, blir så glad att prata på han i telefonen. och han är en helt vanlig svensson kille och det känns toppen.

detta var en lite uppdatering på vad som har hänt. nu ska jag gå och göra frukost till barnen och sedan sätta gång att städa innan min mamma och storebror kommer och ska grädda våfflor medans jag ska cykla och veckohandla för det är lättare att inte ha barnen med sig då. annars känns allt bra, är lite seg idag men det får man ta när man har jobbat 5 pass på en vecka och det är ju första veckan jag har jobbat..


Kommentarer
Postat av: Annelie L

Du är så stark och så go Sara.

Du är värd all lycka du kan få, så gör den nye vän dig glad, så ta för dig och njut av hans närhet.

Skönt att du känner dig starkare och orkar jobba, även om det självklart tar på krafterna.

Ta väl hand om dig Sara och dina fina barn.

Kram Annelie

2012-03-18 @ 14:42:12
URL: http://zikoria.blogspot.com
Postat av: Mia

Härligt att läsa dagens inlägg, du är så glad och positiv..

Och alla lycka med killen, det är du värd..



Kram Mia

2012-03-18 @ 17:05:13
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Annika N

Härligt att det går framåt med behandlingen och att du trivs bra på jobbet. Mysigt att du träffat en kille :-)



Många kramar !!! Annika

2012-03-18 @ 19:29:50
URL: http://morsanibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0